Varmt regn! :)<3

Ja idag så gick jag upp vid 8 :D åkte till stallet och fodrade hästarna sen tog ut dem sen när elin kom :)
sen mockade vi och gjorde stallet och vid 11 så tog vi in chaplin och candy och skrittade ut på en mysig skogstur :D
sen så vid 12 - 1 så tog vi in de andra hästarna, sen så åkte elin hem och jag gick hem och åt och tog en tupplur på soffan haha :D  snacka om att det var varmt idag helt slut i huvudet blev jag, total blackout! (Y) sen vid 15.00 så gick jag upp till stallet igen och då pysslade jag med Rice det är en ny häst elelr det är retinas föl på 2,5 år :) jätte snäll men typ aldrig hanterad elelr nått, och hon är rätt så mager. men ryckte hennes man bla. och borstade och bara myste :) tvättade även hovarna ;) haha

Sen putsade jag och gjorde i ordning saker för att i morgon ska nina åka och träna för en tysk tränare med chaplin och Lasse :)
sen när jag packat och allt så skrittade jag ut på sötaste Lasse :D han skrittade på riktigt bra nu måste jag säga duktig häst :D <3
när vi var på väg hem så kom det efterlänktade regnet detvar väldigt mysigt, dock att regnet också var varmt typ men det svalkade lite iallafall haha ;D
när jag kom tillbaka till stallet så tvättade jag Lasse så att han skulle vara fin tills i morgon :)
gjorde sen lika dant med chaplin :d hästarna blev mycket fina (=sen var kl redan 8 så jag fodrade hästarna :) och fyllde på vatten och soppade i stallet :) juste skrittade även lite på robban :) <3
och får ju inte glömma lilla hektor han fick också en dusch idag och sen tog jag ut han på banan och han fick skutta över liter bommar :D  dock rymde han under staketer 3ggr det puckot haha ;)

nu sitter jag här i min ensamhet hos pappa pch ska la snart gå och sova eftersom jag ska upp kl 04.00 i morgon :D jiipii :D haha ne men det ska bli kul, ska då hjälpa nina med att lasta hästarna sen åker hon och då hade jag tänkt att börja med stallet så jag blir klar tidigt så hästarna kan gå ute och jag kan åka in till mjölby och gå lite på broarnas dag :D <3

föresten det har kommit tre nya hästar till nina som är där på inridning :)

den ena är ett arab/halvblods valack på 4 år :) (se bilden)


och sen en Islandshäst som också är 4 år :) (se bilden)


Sen har vi lilla Rice som är 2,5 år och det är Retinas avkomma :) (se bild)


Elins fina häst Czardas



Hektor och jag har hoppat  :D därför suddig bild ;)





pusss!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0