Avocado 27 & 28 dec

27 december Longerade + Red i ridhuset

Tog upp Avocado till Stallet började borsta och sadla och tränsade sen tog jag på longerlina och gick sedan ner till ridhuset hade med mig Ida Stark som hjälp för hon skulle fotta och filma lite :)
Longerade lite i båda varven och spännde sadelgjorden i ommgångar. Hoppade sedan upp och han står still när man hoppar upp jätte duktigt!
Sen skrittade jag några varvrunt ridhuset och han var lugn, han tycker bara det är läskigt vid ingången & utgången :) travade sen lite och han skötte sig super gjorde lite volter o sådant avsaktningar. sen galopperade vi mycket duktig där också han har bara lite svårt för höger galopp annars funkar det bra :) i vänster galopp är han jätte duktig :) gjorde endel galoppfattningar :) Sen blev han trött :P
så travade av han sen kom det in 4 andra hästar och då bllir han väldigt uppmärksam på de och tycker de är jätte intressanta o vill springa till dem så det måste vi öva på mer :)
sen tog vi upp han till stallet borstade lite o så sen gick vi tillbaka med han bort till stallet vid mig :)
28 december Ridning på Banan i blåsten 2 ggn

Idag så bestämmde jag mig för att rida på banan, har gjorde det en gång innan och då var han spänd och väldigt uppmärksam.
så tänkte att jag ville se hur han var nu och visst han var pigg och tittade på all trunt om kring men han var inte så spänd. Longerade först då det blåste mycket ute och ville se hur han var men han var hyfsat lungn så hoppade upp då blev han sådär pigg igen men travade runt lite fram o tillbaka gjorde volter, dock lyssnade han väldigt mycket på svänga hjälpen idag. sen stod det hinder över hela banan så han drogs till de också så denna ridtur blev inte lika lyckad som dagen innan men det är mycket annorlunda att rida ute! mer att titta på och inga väggar som stoppar upp honom. Men är nöjd över honom för så länge har vi inte ridit honom.
Lotten har suttit på honom två gånger o ridit i alla gångarter sen har jag ridit på han 5 ggr nu. Han är annorlunda för varje gång man rider ingen dag är den samma så det är mycket intressant att få tillgång till att utbilda honom :) <3
Kram carro!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0