Dressyr Km

Idag gick jag upp halv 8 för att fodra/och ta ut hästarna och börjar mocka ohc sen ta in hästarna och sen tog jag ut finaste retina och började fläta henne inför dressyr km:et ;) var så nervör så skakade när jag stod där och gjorde knoppar haha ;) men blev faktiskt hyfsat nöjd :D vi åkte ifrån stallet halv 11 ;) var i box vid 11 ung, sen blev det att ta på sig alla sakerna och sen göra i ordning hästen sen hoppa upp och skritta fram lite och titta sig omkring och försöka ta det lungt xD haha :D

sen var klockan halv 12 och jag började rida fram :) hon var faktiskt mycket finare innan jag kom in i ridhuset ;)
hon tyckte läktaren var lite läskig ;) men inte så att det störde mig ;)  när jag väl fick startsignal så hände det något med retina? (eller mig) men jag fick driva jätte mycker eller vet inte vad jag gjorde men, hon var fin kände att jag hade lite långa tyglar och vågade inte riktigt hålla i henne så hon gick och fulade sig ibland :) men andra galopen är jag faktiskt nöjd med :) bättre än förväntat

sen innan andra galoppen så råkade jag sättaigång i trav en bokstav för tidigt och kom på det precis när jag drev på haah ;D men fin igångsättning men på fel plats så det fick jag nerdrag av ;) men jag fick ett stort PLUS för traven :D hihi, det slutade på 54,13%


J
ag ska vara nöjd :) det var allt en unghäst och riden sen i februari sen har jag typ aldrig ridit henne, och hon är helt enkelt en hopphäst ;) hihi

Men hon var super duktig :) hon gjorde inga konstigheter som hon kan göra annars ;) och lyssnade på mina hjälper gjorde hon oxå :) <3
Duktig flicka! <3


<3

<3


fin hopphäst är hon iallafall :)<3




Kommentarer
Postat av: lotten

det va jättebra! du vet ju hur hon kan va när man ska få henne i trav eller gralopp från skritt? det va de ja va mest nervös över men det va ju inte någon tendens till någont sådant alls :)



väligt bra efter den korta tiden ni har haft på er att träna!



Grattis grattis ! <3

2010-10-25 @ 19:37:56
Postat av: carro

hihi :) jaa hon kan vara riktigt knepig ;) men hon skötte sig super bra och börjar faktiskt gilla henne lite hihi ;) söt är hon :D <3

2010-10-25 @ 22:18:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0