har inte bloggat på länge! :O

hmm, nu är det så att det var väldigt länge sen jag bloggade? :O fyy på dig carro! :O aja ;) vi förjar la med att i fredags så var det sista dagen på mantorptraven :) kul men tråkigt.. :( .. haha, vi hade typ en täling på eftermiddagen jag och camen hade hästen (P-G) han heter Vius men kallas P-G och elle och Alvina hade manda ;) och manda var pigg och bra, så alvina vann och elle kom tvåa ^^ sen så våran häst P-G var inte jtte slö men han hade inte pigg skritt så det ar det vi förlorade på, men jag kom 3:a och Camen 4:a :) hihi  men vi älskar P-G endå!! :D <3



sen så fick vi lite papper och så sen åkte vi till stationen i mantorp och tog tåget till mjölby sen åkte vi till boxholm :) vi hade hoppning och vi valde poänghoppning :) och jag blev super glad för att jag fick ha dreamer !! :) <3 vi hade höjdhoppning på slutet och jag hoppade 1.25 på honom : han var super duktig!! Älskar dig killen! <3 :)
sen åkte jag med susanne och elle till mjölby :) sen hämtade pappa oss på donken sen skjutsade vi hem elle sen åkte pappa och jag hem :)

Lördagen var en heldag i stallet  :) hade stalljouren med Ellen :) vi var riktigt duktiga tyckte jag det gick fort :D sen så hjälpte jag till på mulleridningen, det blev mycket barn tyckte jag :) och det var sista gången på mulleridningen ;)
men aja, sen så blev det att putsa karats sadel och träns medans elli putsade sina saker :)
hjälpte sen henne med att putsa hennes ena träns ;) sen så tog jag lite kort på hästarna när de kom in ifrån hagen :D

Ida kom sen för hon skulle hoppa Baggis, ;) och det gick faktiskt bra för henne :)
sen så red elli då oxå ;) och tog sen kort på elle när hon hoppade Marsielle (stavning?)
sen så vid 7 så hade jag och elle kvällsstallet ;) och hennes mamma följde med oxå ;)
så det gick fort :) sen så red jag karat barbacka lite :) han var riktigt rolig! :)

Söndagen: Idag så ar det lokal dressyr tävling för ponny i stallet ;) och tog såklart kort :D haha, Grattis till ni som blev plaserade!! :)
vid halv 1 så var jag tvungen at åka för att jag pappa, anna frida och jonna skulle åka till hästhålmen och käka :) vi åt på ett riktigt fint ställe :) det blev Whinersnitzel(stavning?) gott!
sen så åkte jag till cattis och red en sväng i skogen på henne :) och det gick riktigt bra haha :D hon är ju så pigg! xD :O hihi pusspåhenne! <3

Åkte sen till boxholm för att rida karat men klockan var typ 9 så borstade han bara lite för orkae inte rida, men sen när jag skulle lägga tillbaka borstarna så såg jag att Ulvang la sig ner, och det är inte normalt när de precis har fått mat, så jag stod och tittade lite på han sen så försökte jag göra så han reste sig upp, sen så började han gräva massa i boxen och snutta runt och sparka sig mot magen, och la sig ner igen, så jag trodde det kunde vara någon form av kolik så jag messade till bm så fick hon komma ut sen så gick vi med han i typ 40 min, sen så blev han bättre , han sket sen ,och ble piggare, så det var inte så jätte farligt som tur va! :)

och idag så är det måndag och jag tycker det här börjar bli lite långtråkigt iallafall för er som ska läsa xD :)
men idag så var det skola hade först karaktär och skulle redovisa om min häst ras och det gick skit ! :O haha, men aja, sen så var det idrott i hade bränboll han inte spela så länge, men endå ;)  
sen Lunch sen engelska men engelska hade vi typ bara i 20 min :) och nu så är jag hemma och har nu skrivit ett skit tråkigt inlägg ;D .
idag blir det stallet och titta på tordträningarna
och jag håller tummarna för att det går bra för scream ;)
puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0